KARIM - RESUSCITAČNÍ ODDĚLENÍ
INFORMACE PRO PŘÍBUZNÉ
Vážená paní, vážený pane,
dozvídáte se, že Váš příbuzný či známý je v naší péči. Příjem pacienta na KARIM vyžaduje plné nasazení zdravotnického personálu pro zajištění mnohostranné nezbytné péče a trvá různě dlouhou dobu. Délku přijímacích úkonů nelze předem odhadnout a Vy tak budete muset vyčkávat dopředu nespecifikovaný čas, než Vám ošetřující personál bude moci poskytnout požadované informace. Za trpělivost v podobné chvíli předem děkujeme a žádáme Vás o vyčkání na návštěvní místnosti.
Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny (KARIM) zajišťuje péči o pacienty, u kterých jsou ohroženy základní životní funkce. Hospitalizace na KARIM a monitorování pacientů tak slouží k tomu, aby se případné selhávání orgánů bezprostředně zachytilo, diagnostikovalo a adekvátně léčilo.
O jaké pacienty se zde staráme?
Pečujeme o pacienty:
- po závažných úrazech s mnohočetnými poraněními (autonehody, pády z výšky)
- po kardiopulmonální resuscitaci (po zástavě srdce)
- s poškozením centrální nervové soustavy (úrazy hlavy a míchy, cévní mozkové příhody, epileptické záchvaty)
- se sepsí, septickým šokem a multiorgánovým selháním (pacienty s otravou krve a poškozením orgánů v důsledku masivní infekce)
- po rozsáhlých operačních zákrocích (hlavně v případě, že vyžadují pooperační umělý spánek a podporu dýchání)
- intoxikované (alkohol, léky, drogy, plyny, houby,...)
- další různé kritické stavy: stavy po tonutí, zasažení bleskem
Co potřebujeme vědět o Vás jako od příbuzných?
- jaké léky nemocný užívá
- jaké má alergie
- jaké má případná zdravotní omezení v běžném životě, jak zvládá běžnou fyzickou zátěž
- bude potřebovat vystavit pracovní neschopnost? Pokud ano, budeme potřebovat znát adresu zaměstnavatele.
Návštěvní hodiny na lůžkové části KARIM jsou stanoveny na období 14:30-16:00 každý den včetně víkendů a svátků. Toto omezení je dáno závažností stonání vašich blízkých. V tuto dobu se Vám podle svých možností věnovat ošetřující lékař oddělení a sdělí Vám podrobné informace o zdravotním stavu Vašeho blízkého. Respektujte prosím, že ošetřující lékař je zde v první řadě pro pacienty a nemusí být vždy okamžitě pro Vás jako pro příbuzné dostupný.
Telefonické informace o zdravotním stavu Vašeho příbuzného Vám sdělí lékař každý den od 9:00 do 10:00 hodin na telefonních číslech 377 104 366, 377 104 365.
Informace poskytnuté po telefonu jsou velmi okrajové a budou Vám poskytnuty pouze po sdělení ČÍSELNÉHO KÓDU, který obdržíte při první OSOBNÍ návštěvě. Moc se omlouváme, ale bez této identifikace nelze telefonicky nikomu sdělovat informace o zdravotním stavu pacienta.
Podrobnější informace a odpovědi na nejčastější dotazy naleznete v dalších příslušných odkazech.
Co se děje s nemocným přivezeným na naši kliniku v prvních minutách?
Jak se chovat na první návštěvě za Vaším blízkým?
Jak dlouho by měla trvat Vaše návštěva?
Co dělat, pokud se zdravotní stav Vašeho blízkého nelepší?