Lůžkové resuscitační oddělení

KARIM - RESUSCITAČNÍ ODDĚLENÍ
INFORMACE PRO PŘÍBUZNÉ

Vážená paní, vážený pane,
dozvídáte se, že Váš příbuzný či známý je v naší péči. Příjem pacienta na KARIM vyžaduje plné nasazení zdravotnického personálu pro zajištění mnohostranné nezbytné péče a trvá různě dlouhou dobu. Délku přijímacích úkonů nelze předem odhadnout a Vy tak budete muset vyčkávat dopředu nespecifikovaný čas, než Vám ošetřující personál bude moci poskytnout požadované informace. Za trpělivost v podobné chvíli předem děkujeme a žádáme Vás o vyčkání na návštěvní místnosti.
Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny (KARIM) zajišťuje péči o pacienty, u kterých jsou ohroženy základní životní funkce. Hospitalizace na KARIM a monitorování pacientů tak slouží k tomu, aby se případné selhávání orgánů bezprostředně zachytilo, diagnostikovalo a adekvátně léčilo.

O jaké pacienty se zde staráme?

Pečujeme o pacienty:

  • po závažných úrazech s mnohočetnými poraněními (autonehody, pády z výšky)
  • po kardiopulmonální resuscitaci (po zástavě srdce)
  • s poškozením centrální nervové soustavy (úrazy hlavy a míchy, cévní mozkové příhody, epileptické záchvaty)
  • se sepsí, septickým šokem a multiorgánovým selháním (pacienty s otravou krve a poškozením orgánů v důsledku masivní infekce)
  • po rozsáhlých operačních zákrocích (hlavně v případě, že vyžadují pooperační umělý spánek a podporu dýchání)
  • intoxikované (alkohol, léky, drogy, plyny, houby,...)
  • další různé kritické stavy: stavy po tonutí, zasažení bleskem

Co potřebujeme vědět o Vás jako od příbuzných?

  • jaké léky nemocný užívá
  • jaké má alergie
  • jaké má případná zdravotní omezení v běžném životě, jak zvládá běžnou fyzickou zátěž
  • bude potřebovat vystavit pracovní neschopnost? Pokud ano, budeme potřebovat znát adresu zaměstnavatele.

Návštěvní hodiny na lůžkové části KARIM jsou stanoveny na období 14:30-16:00 každý den včetně víkendů a svátků. Toto omezení je dáno závažností stonání vašich blízkých. V tuto dobu se Vám podle svých možností věnovat ošetřující lékař oddělení a sdělí Vám podrobné informace o zdravotním stavu Vašeho blízkého. Respektujte prosím, že ošetřující lékař je zde v první řadě pro pacienty a nemusí být vždy okamžitě pro Vás jako pro příbuzné dostupný.

Telefonické informace o zdravotním stavu Vašeho příbuzného Vám sdělí lékař každý den od 9:00 do 10:00 hodin na telefonních číslech 377 104 366, 377 104 365.
Informace poskytnuté po telefonu jsou velmi okrajové a budou Vám poskytnuty pouze po sdělení ČÍSELNÉHO KÓDU, který obdržíte při první OSOBNÍ návštěvě. Moc se omlouváme, ale bez této identifikace nelze telefonicky nikomu sdělovat informace o zdravotním stavu pacienta.

Podrobnější informace a odpovědi na nejčastější dotazy naleznete v dalších příslušných odkazech.

Co se děje s nemocným přivezeným na naši kliniku v prvních minutách?

Jak se chovat na první návštěvě za Vaším blízkým?

Jaké věci pacientovi donést?

Jak dlouho by měla trvat Vaše návštěva?

Mohu se nemocného dotknout?

Bazální stimulace